Jak co roku Lwów!

Jak co roku, w tym także nasza szkoła włączyła się do akcji „ światełko dla Łyczakowa”. Zbieraliśmy pieniądze na znicze dla lwowskich orląt. Uczniowie i nauczyciele zebrali w sumie 357 złotych.

27 października, w piątek zaproszeni przez Pana Burmistrza wraz z delegacjami uczniów i nauczycieli leżajskich szkół średnich i podstawowych wczesnym rankiem o 4:30 wyruszyliśmy do Lwowa.

Naszą społeczność reprezentowali; Pani Wiesława Stangenberg i uczniowie z klasy 3 c- Mikołaj Kycia, Jakub Jachimowicz , Julia Białkowska, Marta Kurdziel , Ania Wójtowicz.

Po przekroczeniu granicy polsko- ukraińskiej udaliśmy się na Cmentarz Orląt, gdzie zostawiliśmy biało- czerwone znicze aby zapłonęły 1 listopada. Następnie  przewodnik oprowadził nas po cmentarzu i opowiedział jego historię. Potem zobaczyliśmy najważniejsze dla nas, Polaków miejsca na Cmentarzu Łyczakowskim. Byliśmy m.in. na powstańczej górce i przy grobie Marii Konopnickiej oraz Stefana Banacha.

W dalszej kolejności zwiedziliśmy  piękny Lwów. Obejrzeliśmy katedrę ormiańską, budynek opery, katedrę łacińską, rynek i przyległe do niego kamienice oraz pomnik Adama Mickiewicza. Głodni i zmęczeni udaliśmy się na obiad. Potem zrobiliśmy zakupy, głównie słynne krówki w czekoladzie. Następnie pojechaliśmy w kierunku granicy w Medyce, którą przekroczyliśmy ok. godz. 21-ej.

W naszej grupie panowała przyjazna i radosna atmosfera. Uczniowie podczas podróży rozmawiali ze sobą i żartowali.

Wracaliśmy do domu w poczuciu dobrze spełnionego obowiązku wobec tych młodych Polaków, którzy oddali życie dla Ojczyzny.

Dziękujemy Włodarzom naszego miasta  za możliwość udziału w tej pouczającej  wycieczce.

Wiesława Stangenberg

IMG 0215 IMG 0215
IMG 0217 IMG 0217
IMG 0225 IMG 0225
IMG 0223 IMG 0223

Zobacz film

Kanał YouTube

Gościmy

Odwiedza nas 9 gości oraz 0 użytkowników.